ABC för SFIM

PARKERING

Parkeringen sker i första hand framför sportplan, i andra hand vid skidstugan sedan följer vägkanten och sist Gillestugan. Parkering för funktionärer enligt skilda instruktioner.

PROGRAMBLAD & INTRÄDE

Programblad säljs 1 st/bil för 5 Euro/styck. Det fungerar som parkeringsavgift samt INTRÄDE för båda dagarna. Programbladet bör uppvisas åt parkeringsvakterna. Ni som köper den på lördag bör komma ihåg att ta den med på söndag. Man får naturligvis köpa flera programblad / bil.

TÄVLINGSKANSLI

Tävlingskansliet finns vid speakertornet vid sportplan. 

Öppet:               Lördag              kl. 11.00 – 21.30

                          Söndag            kl.   8.00 – 18.30

BEKRÄFTNING AV DELTAGANDE

Bekräftning av samtliga grenar bör göras senast 60 min före grenstart genom avprickning på anslagstavlan vid servicehuset.

I stafettlöpning sker bekräftning genom ifyllning av den blankett som finns i föreningskuvertet, blanketten lämnas in till tävlingskansliet senast 60 min före start.

EFTERANMÄLNINGAR

12/16 Euro (dubbel avgift). Eventuella efteranmälningar kan göras till tävlingskansliet senast 60 min före grenstart. Kontant betalning!

UPPVÄRMNING

Uppvärmningen sker på träningsgräsplanen, vid simstranden eller utanför tävlingsarenan.

STYRKESALEN

Styrkesalen vid Nedervetil skola är tillgänglig för deltagarna

fredag 10.7 kl. 15.00-20.00

lördag 11.7 kl. 10.00-20.00

söndag 12.7 kl. 8.00-18.00

UPPROP / CALLING

Alla deltagare samlas vid uppropningsplatsen (olagligt att gå in på egen hand) och leds in på planen av funktionärer enligt följande:

Löpningar      30 min före start

Stav               60 min före start

Fältgrenar      40 min före start

Efter fullgjord tävling avlägsnar sig idrottarna på egen hand från tävlingsplatsen.Telefoner och övrig elektronik är förbjudna på tävlingsplatsen, de kan lämnas vid calling varifrån de kan hämtas efter tävlingen mot kvitto.

Juniorslägga på kasplats 2 har namnupprop 40 minuter före grenstart vid kastplatsen, alltså de behövs inte via sportplanens upprop.

REDSKAP

Invägningen sker vid servicehuset (gäller även slägga kastplats 2) och bör ske senast 1 timme före grenstart.

TÄVLINGSNUMROR

Alla har egna tävlingsnumror, samma nummer används båda dagarna i alla individuella grenar. Numrorna finns i föreningskuvertet som fås från kansliet. Tävlingsnumrorna skall returneras till servicehuset efter sista utförda gren.

OMKLÄDNINGSRUM

Omklädningsrum och duschmöjligheter finns i servicehuset samt vid skidstugan. Vid skidstugan sker också invägningen för bänkpress.

HEATINDELNING

Heatindelningarna kommer upp på anslagstavlan vid servicehuset genast efter att bekräftningstiden gått ut.

RESULTAT

Alla resultat sätts upp på resultattavlan som finns intill servicehuset. Resultaten uppdateras också minst 1 gång / time på IF Åsarnas hemsida.

PRISUTDELNING

Sker på vissa bestämda tider enligt separat tidsschema. Medaljörerna (3 st) samlas utanför speakertornet.

FÖRSTA HJÄLP

Första hjälpgrupp finns på tävlingsområdet (dejoureringstelefon 040-4677432).

FÖRSÄLJNING

Försäljning av godis, kaffe, bulla, drycker, glass samt korv sker på tävlingsområdet. Det är möjligt att betala med bankkort vid serveringen.

MATSERVEIRING

Matrestaurang finns på Seljeslava (162 m2 stort tält) på tävlingsområdet.Beställ gärna biljetter på förhand. Biljetterna kan också köpas vid kaffeserveringen (9 Euro/st). Matrestaurangen öppen lördag kl. 15.00- 18.30 samt söndag kl. 12.00-15.30.

VISTELSE PÅ INNERPLAN

Vistelse på innerplan är tillåtet endast för funktionärer och de som tävlar.

PROTESTER

Eventuella protester bör inlämnas senast 30 minuter efter att resultatet lagts upp på den officiella resultattavlan. Protesten samt protestavgiften (25 euro) inlämnas skriftligt till tävlingskansliet. Avgiften återbördas ifall protesten godkänns.

RIBBHÖJNINGAR

HÖJD

Herrar           172-177-182-187-192-196-202 + 2 cm

Damer           150-155-160-165-170-173-176 + 2 cm

Herrar 17      152-157-162-167-172-177-182-186-190-193-196 + 2 cm

Damer 17      127-132-137-142-147-152-155-158-161 + 2 cm

Pojkar 15       132-138-144-149-154-159-164-168-172-176-179-181 + 2 cm

Flickor 15      127-132-137-142-147-151-165-157-160 + 2 cm

Det är tillåtet att börja på lägre höjder

STAV

180 cm + 10 cm höjningar –  inledningshöjden enligt önskemål.

TRESTEG

Avstånd från planka/tape till gropen

F15 & D17     8 m + 9 m + 10 m+ 11 m

P15                9 m + 10 m + 11 m

H17               10 m + 11 m + 12 m

                      Damer           9 m + 11 m

                      Herrar           11 m + 12 m + 13 m

KVALIFIKATION FRÅN FÖRSÖKSHEAT TILL FINAL

100 m, 80 mh, 100 mh, 110 mh.

2 heat            3 bästa/heat + 2 st tider

3 heat            2 bästa/heat + 2 st tider

4 heat            1 bästa/heat + 4 st tider

 

200 m

2 heat            2 bästa/heat + 2 st tider

3 heat            1 bästa/heat + 3 st tider

4 heat            1 bästa/heat + 2 st tider

 

 

 

ORGANISATION

Organisationskommitté 

André Forsström, ordförand, ekonomiansvarige, tel 040-5277712, andre@tara.fi

David Nyman, tävlingsledare, tel 040-5757628

Marika Sandkulla, sekreterare, tel 040-7546841

Gerd Häggblom-Skuthälla, servering, tel 050-3510989

Gabriella Lövsund, kansli, tel 050-3128417

Pia Björkqvist, IF Åsarnas ordförande, tel 040-5592654